X
چاپ نایلون
09129095137 واحد فروش
روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

تبلیغات چاپی، تلویزیونی و یا آنلاین یکی از روش‌های بسیار مهم در زمینه بازاریابی و معرفی کسب و کار شما به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع، استفاده از المان‌ها و رنگ‌های مناسب در تبلیغات تصویری و بصری می‌تواند تاثیر بسزایی بر مخاطبان شما داشته و آن‌ها را به مشتریان ثابت شما تبدیل نماید.

کارا پلاست
کارا پلاست
زمان خواندن این مطلب: 10 دقیقه

تبلیغات چاپی، تلویزیونی و یا آنلاین یکی از روش‌های بسیار مهم در زمینه بازاریابی و معرفی کسب و کار شما به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع، استفاده از المان‌ها و رنگ‌های مناسب در تبلیغات تصویری و بصری می‌تواند تاثیر بسزایی بر مخاطبان شما داشته و آن‌ها را به مشتریان ثابت شما تبدیل نماید. برای داشتن تبلیغات مفید و تاثیرگذار باید با روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات آشنایی کامل داشته و بدانید که هر رنگ را در چه شرایطی می‌توان استفاده نمود و یا کدام رنگ برای معرفی برند شما به مخاطبان هدف مناسب‌تر است. به همین دلیل ما این مطلب را برای شما آماده کرده‌ایم تا به شما بگوییم که روانشناسی رنگ چیست، چرا روانشناسی رنگ در تبلیغات و برندینگ اهمیت زیادی دارد و هر رنگ چه تاثیری بر تبلیغات شما خواهد داشت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ در واقع یکی از زیرشاخه‌های روانشناسی محسوب می‌شود که تاثیر رنگ‌ها بر انتخاب افراد، زندگی روزمره و پیشرفت کسب و کارهای مختلف را از نظر روانشناختی مورد بررسی قرار می‌دهد. هر رنگی که در اطراف ما وجود دارد می‌تواند انرژی و فرکانس خاصی به ما منتقل کرده و یا تاثیر بسزایی بر زندگی و حتی سلامت با داشته باشد. با توجه به این موضوع، از روانشناسی رنگ و تاثیر آن‌ها بر دیدگاه‌ها، انتخاب‌ها و زندگی مردم برای تبلیغات، برندینگ و بازاریابی کسب و کارها استفاده می‌شود تا بتوان مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود جذب نمود.

امروزه روش‌های تبلیغاتی بسیاری برای کسب و کارها و برندهای مختلف وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا برند، محصولات و یا خدمات خود را به تمام مردم دنیا معرفی نموده و در خاطر ایشان باقی بمانید. یکی از همین روش‌ها، چاپ نایلون تبلیغاتی است که برای این روش تبلیغ نیز، نیاز است اطلاعات لازم در زمینه روانشناسی رنگ‌ها بدست آورید تا نایلون‌های تبلیغاتی شما بتوانند به خوبی کسب و کار شما را تبلیغ نمایند. برای ثبت سفارش نایلون تبلیغاتی در کارا پلاست می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

چرا روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات اهمیت دارد؟

همانطور که گفتیم، رنگ‌ها می‌توانند بر تفکر، احساسات و حتی رفتار ما تاثیرگذار باشند. به همین دلیل با بررسی تاثیراتی که رنگ‌های مختلف می‌توانند بر ذهن، بدن و روان ما داشته باشند، از انواع رنگ‌‌ها برای تبلیغ و معرفی کسب و کارها استفاده می‌شود تا علاوه بر ترغیب و جذب مخاطب، او را قانع کنند که به محصول یا خدمات آن‌ها نیاز داشته و یا برای همیشه در ذهن او ماندگار شوند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از رنگ‌های مناسب برای هر تبلیغ و کسب و کار، می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش داده، اعتماد مخاطبان را به خود جلب نموده و مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

تاثیر انواع رنگ بر تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها

هر رنگی می‌تواند ویژگی‌ها منحصر به فرد خود را داشته و تاثیر متفاوتی بر دیدگاه و ذهنیت افراد داشته باشد. به همین دلیل هنگام چیدن استراتژی محتوا و تبلیغات محصول خود می‌توانید با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و مقایسه آن‌ها با اهداف بازاریابی خود، رنگ مورد نظر را انتخاب نموده و بهترین نتیجه را از تبلیغات خود دریافت نمایید. در ادامه به معرفی هر یک از رنگ‌ها، ویژگی‌های آن‌ها و تاثیر آن‌ها بر دیدگاه و احساسات افراد خواهیم پرداخت.

1. رنگ آبی

رنگ آبی حس اقتدار و ثبات را به افراد منتقل می‌کند و می‌تواند موجب آسایش و آرامش افراد شود. علاوه بر این، این رنگ می‌تواند ویژگی‌های زیر را نیز در بر بگیرد:

  • آرامش
  • پایداری
  • صلح
  • آسایش
  • مسئولیت‌پذیری
  • ناراحتی
  • استراحت
  • قدرت
  • اعتماد

2. رنگ قرمز

قرمز رنگ جنب و جوش، گرما و جذابیت است. استفاده از رنگ قرمز در تبلیغ کسب و کار خود می‌تواند افراد را به استفاده از خدمات و محصولات شما وسوسه کرده و به آن‌ها جسارت ببخشد. این رنگ موجب افزایش اشتهای افراد می‌شود، به همین دلیل برای تبلیغ رستوران‌ها و یا هر آنچه که مربوط به غذا می‌شود، می‌توانید از این رنگ استفاده نمایید. رنگ قرمز نمایانگر موارد زیر می‌باشد:

  • شور
  • هیجان
  • انرژی
  • عشق
  • آتش و گرمی
  • خشم
  • خطر
  • اعتماد به نفس
  • جسارت
  • جنگ

3. رنگ زرد

رنگ زرد نشانه احتیاط، خوشبینی و استطاعت مالی است و در ترکیب با رنگ قرمز می‌تواند نشانه هشدار باشد. سایر مواردی که می‌توان از رنگ زرد احساس نمود، شامل موارد زیر هستند:

  • حس جوانی و بازیگوشی
  • گرمی
  • شادی
  • هشدار و خطر
  • انرژی

4. رنگ سبز

رنگ سبز به عنوان کاهنده فشار خون و ضربان قلب شناخته می‌شود و می‌تواند انتخاب مناسبی برای برندهای بالغ، حرفه‌ای و آرام باشد. علاوه بر این، این رنگ یادآور طبیعت است، به همین دلیل می‌تواند برای مشاغل دوستدار محیط زیست و ارگانیک انتخاب مطمئنی باشد. ویژگی‌های رنگ سبز شامل موارد زیر هستند:

  • سلامتی
  • تسکین و آرامش
  • خوش شانسی
  • تعادل
  • بازسازی
  • امور مالی و ثروت
  • طبیعت و محیط زیست
  • توازن

5. رنگ بنفش

این رنگ در طبیعت به مراتب کمتر از سایر رنگ‌ها دیده می‌شود، به همین دلیل به افراد مختلف احساس مرموز بودن، لوکس بودن و رمز و راز را القا می‌کند. علاوه بر این، رنگ بنفش معانی زیر را نیز به افراد مختلف القا می‌کند:

  • احساس لوکس بودن
  • ثروت
  • معنویت
  • حس سلطنتی
  • شعبده بازی
  • فتنه‌گری
  • رمز و راز
  • خیال پردازی
  • افتخار نظامی

6. رنگ نارنجی

رنگ نارنجی یک رنگ شاد، گرم و پر انرژی است که می‌تواند حس صمیمیت و جنب و جوش را به افراد القا کند. استفاده از رنگ نارنجی برای تبلیغ یک محصول، می‌تواند نشان‌گر مفید بودن آن برای تمام افراد باشد. سایر معانی رنگ نارنجی شامل موارد زیر هستند:

  • حس جوانی
  • صمیمیت
  • سرزندگی
  • شوخ طبعی
  • توان مالی
  • تغییرات فصل
  • پر انرژی بودن
  • جنب و جوش

7. رنگ سفید

رنگ سفید برف، سرما و قطب شمال را برای افراد تداعی می‌کند، به همین دلیل سردترین رنگ به شمار می‌رود. سفید رنگ پاکی، خلوص و تازگی است و می‌تواند معانی زیر را نیز به افراد القا کند:

  • جوانی
  • سادگی
  • خلوص
  • تارگی
  • سردی
  • افتخار
  • پاکیزگی
  • صلح
  • اعتماد
  • افتخار
  • امنیت

8. رنگ مشکی یا سیاه

از نظر فنی، رنگ سیاه به معنای نبودن هیچ رنگی است، اما این رنگ می‌تواند حس قدرت و اقتدار را القا کند. رنگ مشکی سرد و مدرن است و می‌تواند به اسرار آمیز بودن اشاره کند. علاوه بر این، این رنگ باید به درستی در تبلیغات شما استفاده شود، در غیر این صورت علاوه بر نداشتن تاثیر مثبت، ظاهری نامناسب و زشتی ایجاد خواهد کرد. از ویژگی‌های رنگ سیاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت
  • اسرار آمیز بودن
  • تاریکی
  • عرفان
  • تشریفات
  • رمز و راز
  • لوکس بودن
  • ظرافت
  • تمایلات جنسی
  • کنترل

9. رنگ صورتی

رنگ صورتی با جنسیت مونث پیوند خورده است و به طور معمول برای تبلیغاتی استفاده می‌شود که به دختران مربوط می‌شود. همچنین رنگ صورتی احساس شیرین بودن را نیز القا می‌کند، به همین دلیل انتخاب مناسبی برای شیرینی فوروشی‌ها و محصولات شیرین است. علاوه بر این، رنگ صورتی به موارد زیر اشاره دارد:

  • عشق
  • دخترانه بودن
  • ظرافت
  • آرامش
  • سرگرمی
  • شیرینی
  • شادکامی

10. رنگ طوسی

رنگ طوسی یک رنگ خنثی است که می‌تواند حس حرفه‌ای بودن و قابل اعتماد بودن را به افراد القا نماید. علاوه بر این، می‌تواند حس اقتدار و مطمئن بودن را نیز به مخاطب انتقال دهد به همین دلیل برای شرکت‌های حقوقی مناسب است. از دیگر نشانه‌های رنگ طوسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رسمی بودن
  • حرفه‌ای بودن
  • خنثی و قابل اطمینان
  • کارآمد بودن
  • صداقت و روراست بودن

11. رنگ قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای، رنگی است که اعتماد شما را برانگیخته و احساس پشتیبانی به شما القا می‌کند. برخی از کسب و کارها از این رنگ استفاده می‌کنند تا به شما این اطمینان را بدهند که تمامی خدمات خود را به درستی انجام خواهند داد. علاوه بر این شما می‌توانید احساسات زیر را نیز از این رنگ دریافت کنید:

  • طبیعی بودن
  • احساس گرمی
  • قابل اعتماد بودن
  • مردانه بودن
  • خاکی و قابل اطمینان
  • قدیمی بودن

چگونه از روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید دسته‌بندی‌های مختلفی برای رنگ‌ها وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها دو دسته رنگ‌های اصلی و فرعی هستند. رنگ‌‌های اصلی شامل زرد، قرمز و آبی هستند و رنگ‌های فرعی از ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر ایجاد می‌شوند. برای آشنایی با دسته‌بندی رنگ‌ها و ترکیبات آن‌ها با یکدیگر، می‌توانید به مطلب آشنایی با تمام ترکیب رنگ‌های اصلی و فرعی کارا پلاست مراجعه نمایید. علاوه بر این موارد، هنگام استفاده از هر یک از رنگ‌های موجود، شما باید اطلاعات کافی درباره پیشینه فرهنگی، مذهب و طرز فکر مخاطب هدف خود بدست آورید تا بتوانید حس درستی را به مخاطبان القا نمایید.

رنگ‌های مختلف در کشورها و فرهنگ‌های مختلف معانی متفاوتی دارند و ممکن است یک رنگ در یک کشور به معنای جسارت و شجاعت باشد، اما همان رنگ در کشوری دیگر معنای مخالف یعنی ترسو بودن بدهد. به عنوان مثال رنگ سبز در خاورمیانه نشانه تقدس، امپراتوری و حکومت اما در اروپا رنگ بنفش نشانه سلطنت و ثروت است. با توجه به این موضوع، پیش از هرگونه اقدامی برای تبلیغات، بهتر است ابتدا درباره جامعه هدف خود به خوبی تحقیق کرده و فرهنگ مخاطبان را بشناسید، تا نتیجه مورد نظر را از تبلیغات خود بدست آورید.

به کار بردن رنگ‌ها در کسب و کارهای متنوع

همانطور که تا الان متوجه شده‌اید، رنگی که شما برای تبلیغات و بازاریابی خود انتخاب می‌کنید، در واقع شخصیت برند شما را می‌سازد. برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه و موثر، ابتدا باید هدف خود را از برند و کسب و کار خود مشخص نموده و متناسب با آن رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید. به عنوان مثال رنگ سبز، بیانگر حس محبت، دوستی، سلامتی و … است و برای کسب و کارهایی مناسب‌تر است که با طبیعت، سلامتی و درمان افراد، توجه و مهربانی در ارتباط است. یا رنگ قرمز که نماد قدرت، اقتدار، جسارت و شور و هیجان است، باید برای برندی انتخاب شود که با هدف سرعت و قدرت تاسیس شده است و یا به مواد غذایی و خوراکی مرتبط است.

زمانی که رنگ مناسب برند یا کسب و کار خود را انتخاب نمودید، سپس می‌توانید به تبلیغات برند خود اقدام نمایید. علاوه بر رنگ برند، لوگو و کسب و کار خود، می‌توانید از رنگ‌های مکمل، رنگ‌های مشابه و یا رنگ‌های خنثی نیز در کنار رنگ اصلی خود استفاده کنید؛ و یا می‌توانید آن را به صورت مونوکروم در تبلیغات خود به کار ببرید. روانشناسی رنگ‌ها و شناخت فرهنگ و اصول هر منطقه، کشور یا قومیتی می‌تواند تاثیر بسزایی بر انتخاب رنگ‌های مناسب برای کسب و کار شما داشته باشد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید